vietnam-van-noord-naar-zuid.reismee.nl

De Golden Bridge in Da Nang

Tijdens onze rondreisVietnam kon een bezoek aan de Golden Bridge niet ontbreken.
De Golden Bridge ligt vlakbij de kuststad Da Nang en is in juni 2018 geopend voor het publiek. De brug werd gebouwd door de Noodle Man, hij heeft de instant noodles bedacht en is zo ongeveer de rijkste man van Vietnam. Het bouwwerk trekt dagelijks ontzettend veel bezoekers.
De brug is 150 meter lang en ligt 1400 meter boven de zeespiegel. ‘een verbinding tussen hemel en aarde’. Het is bedoeld als de handen van god die een gouden draad vastpakken. Op die gouden draad kun je dus lopen. De twee handen zien eruit als steen, maar zijn gemaakt van staal en glasvezel. Bovendien zijn de handen bewust ‘oud’ gemaakt, alsof ze al heel lang de brug

ondersteunen.

-het is veel meer dan een brug-

De Golden Bridge is maar een klein onderdeel van een gigantisch complex dat de naam SunWorld Ba Na Hills draagt. 10x zo groot als disneyland.
Wij waren er vroeg rond half 9. Binnenbeen uur krioelden het van mensen .
De ingang van het park is aan de voet van de berg. Je kunt naar boven in etappes via 3 kabelbanen en een aantal roltrappen. Eén van de kabelbanen is 5,8 km lang en is hiermee de langste non-stop kabelbaan ter wereld. Op iedere laag is er wel iets te zien, prachtige tuinen met vijvers vol kooikarspers.
Onderweg in de kabelbanen heb je uitzicht op de prachtige bergen en kleine watervallen. Eenmaal

aangekomen wandel je even het hoekje om en volg je de andere toeristen op weg naar de brug.

Natuurlijk poseren we op de Golden Bridge in Vietnam.

Wij vonden de Golden Bridge in Da Nang heel mooi, wandelent op de brug een leuke ervaring , maar we hadden geen uitzicht vanuit de hoogte op de brug. Dat uitzicht is natuurlijk het allermooiste. Al snel werd het heel mistig (wat uiteraard normaal is in de bergen) en kon je vanaf de brug niets zien van de groene omgeving. Al snel kwam ook de regen en was het gedaan met foto's maken. Eenmaal weer beneden scheen de zon en geen druppel regen meer.

Een laatste stop vandaag 2 september op onafhankelijkheidsdag is op een begraafplaats van Vietcong strijders. Er liggen er 10.000 begraven. Zo zijn er ruim 3000begraafplaatsen in Vietnam.

Op het monument staat geschreven:

"Je vaderland zal je nooit vergeten".