vietnam-van-noord-naar-zuid.reismee.nl

Mekong Delta

De Mekongdelta staat voor vandaag op het programma. Het is de grootste delta van Vietnam. Er wordt hier enorm veel rijst verbouwd en vanwege het gunstige klimaat hier kan er wel tot drie keer geoogst worden. Onderweg bezoeken we nog een fabriekje waar snoepjes en allerlei andere zoetigheden worden gemaakt.

Na de lunch ergens aan de rivier met o.a. “olifantenoorvis” en heerlijk vers fruit stappen we op een boot voor een tocht over de Mekong rivier. we stappen over voor een sampatocht in kleine bootjes voor drie personen en worden door de kleine kanaaltjes in de Mekong geroeid. Eenmaal weer aan boord drinken we sap uit een grote kokosnoot.t

Met bus rijden we door de drukte heen en

via een grote hangbrug komen we aan in Can Tho, waar we overnachten. De stad is één van de grootste steden van de Mekong-delta en omgeven door rijstvelden. De grond is door het vruchtbare rivier water heel geschikt voor o.a. de rijstteelt. Het is ons laatste hotel alweer van deze reis.