vietnam-van-noord-naar-zuid.reismee.nl

Phan Thiêt

Vandaag staat een bezoek aan de Po nagar tempel van de Cham bevolking op het program.

Het is een hindoeïstische temoelaan de monding van de rivier de Cai in de stad Nha Trang. De tempel is op een heuvel gebouwd, op ongeveer 50 meter boven de zeespiegel. De naam "Po Nagar" wordt voor heel het bouwwerk gebruikt, maar het is eigenlijk de naam van de grootste toren op het terrein, deze is ongeveer 23 meter hoog.

We rijden verder op weg naar een werkelijk schitterend resort dat direct aan het strand van Phan Thiêt ligt.

Na de lunch lopen we over een brug met aan weerszijden ontzettend veel vissersbootjes. De zee is ruw en de wind waait hard. Alle bootjes blijven aan wal totdat ze bij beter weer kunnen uitvaren.

De volgende stop was bij de witte zandduinen waar je gezandstraald werd als je buiten foto's wilde maken.

Even opfrissen later gaan we samen met Annelies en Wiebe gezellig eten.Ondertussen wordt er op de deur geklopt; 2 Vietnamese meisjes brengen alvast een goodnight wish middels een rolletje met strik waar een verhaal op staat over de Moon Boy.Ze installeren de Klamboe (waar we voor het eerst onder slapen).o

Morgen gaan we in alle rust genieten van strand en zwembad onder de parasol, luieren, eten, drinken, kortom .. even helemaal bijkomen.