vietnam-van-noord-naar-zuid.reismee.nl

Wolkenpas, Drakenbrug naar Hoi An

Om 8 uur in de bus na een goed ontbijt. We gaan vandaag naar het toeristische stadje Hoi An voor 3 nachten. We stoppen bij een primitieve stokerij waar de eucalyptus verwerkt wordt tot olie en op vele manieren gebruikt kan worden. We rijden verder, het wordt een mooie rit worden over de zogenaamde Wolkenpas, de meteorologische grens tussen het tropische zuiden en het subtropische noorden van Vietnam en waar we nog overblijfselen nog zien van de vroegere grensafsluiting..De zon schijnt en we een prachtig uitzicht, bij slecht weer rijden ze door een 6 km lange tunnel naar Hoi An en hadden we dit niet gezien.Na een uur we in Danang aan. Een mooie grote stad met een prachtig strand! Hier heeft menig GI Joe vertoeft in de Vietnam oorlog. Via de prachtige Drakenbrug rijden we naar Hoi An.

De lunch was vandaag bij Green Chilli waar kok Nando de scepter zwaaide. Hij had in Italië gewoond en gewerkt. Rond half vijf hadden we een sightseeing by feet door de Oude stad. Het was gezellig en bedrijvig leuk om doorheen te slenteren. In de avond hebben we lekker gegeten; je gelooft het niet.....een patatje speciaal!!